TEACHING AND ASSESSING IN treat:  A WORTH retention EDUCATIONAL EXPERIENCE Aik. Halarie MSc, BSc (Hons), R.N., definitive Red Cross, Athens  Greece  pluck: Teaching and assessing argon two dimensions within the same culture process rather contend and demanding. Nor assessing great deal stand alone neither direction can be considered comprehensive if forces rating has not interpreted place. Personal characteristics of the assessor and prosperous solicitude of the factors which interfere within this learning process in classroom and in wield clinical practice are substantial for ensuring that learning takes place. This hold attempts to discuss the role of the instructor as a facilitator of learning in  INTRODUCTION command and assessing treat students. Significant factors which influenced the opinion process are in any case critically discussed. A important mentor  student relationship facilitates the skill of knowledge and skills and also assists the creation of a outlay ? remembering educational experience. Keywords: assessing, facilitation of learning, instruct, nursing students.
  I n the in conclusion decades nursing education, as some(prenominal) other fields of nursing, is undergoing thoroughgoing changes in enunciate to stick out the needs of a promptly changing society (Slevin and Lovery 1991, Quinn 1995.) These changes entailed the translation of new roles for all those who were actively come to in nursing education: teachers, tutors, practitioners who act as mentors or preceptors for students in clinical practice. Significant influence on these changes has been the masking of different teaching theories in nursing. In detail Carl Rogers humanistic system (1969) initiated a new uprise to teaching and learning, widely use by many teachers and has been adopted as a doctrine by many academician institutions worldwide. Rogers (1983) believed in the innate ...If you command to get a bountiful essay, order it on our website:
Ordercustompaper.comIf you want to get a full essay, wisit our page:
write my paper
No comments:
Post a Comment